‘Les via MP3-speler door Bridget Maasland en Ali B.’

Op de fiets of in de trein een samenvatting van de lesstof via je MP3-speler afluisteren. Dat kan straks bij de Academie voor Financieel Management in Den Bosch.

Directeur Ron ten Kortenaar wil samenvattingen van hoofdstukken uitbrengen als Podcasts, MP3-bestanden die via internet te downloaden zijn op MP3-spelers.
‘De samenvattingen wil ik laten voorlezen door bekende Nederlanders die studenten aanspreken, bijvoorbeeld Bridget Maasland. Je zou ze zelfs kunnen laten rappen door Ali B.’, zegt Ten Kortenaar.
De digitale lesjes zullen drie tot vijf minuten duren. ‘We hopen dat studenten ze thuis van de digitale leeromgeving N@tschool op hun MP3-speler zetten en onderweg naar school de les voorbereiden.’
De directeur heeft hierover overeenstemming met uitgeverij Wolters-Noordhoff. Een experimentele Podcast staat nu op N@tschool; een verhaaltje voorgelezen door Jan Wolkers. De eerste les-Podcasts zullen waarschijnlijk in het tweede blok voor propedeusestudenten verschijnen. (GR)