Masterstudenten geworven in één-op-ééngesprekken

Om twee klassen vol te krijgen voor de masteropleidingen Master of Strategic Management (MSM) en de Master of Marketing (MM) in Breda heeft coördinator Leo Broekhuizen zelf alle mogelijk geïnteresseerden gebeld.

Die aanpak heeft zijn vruchten afgeworpen. Terwijl op veel plekken in het land het volgens Broekhuizen nauwelijks lukt de masteropleidingen te vullen, zijn er bij de Academie voor Deeltijd in Breda twee klassen begonnen. Voor MSM dertien studenten en voor MM tien studenten.
Broekhuizen belde afgestudeerde bachelors van de deeltijdacademie die al eerder hadden aangegeven geïnteresseerd te zijn in een master persoonlijk op.
‘Tailormade’, aldus de coördinator. Maar wel tijdrovend, geeft hij toe. ‘Met sommige mensen heb ik wel twee uur gesproken. Je kunt dit niet elk jaar doen. Maar voor de uitstraling en werkgelegenheid van onze academie en ook voor Avans is het wel belangrijk dat deze masters kunnen starten.’
Volgens Broekhuizen is er door de economische situatie op het moment minder animo voor masteropleidingen. (PM)