Minor voor studenten die ondernemer willen worden

Studenten met een nieuw idee die ondernemer willen worden, kunnen daarvoor vanaf september 2006 de minor Innovatief Ondernemen volgen. Het is een onderdeel van het project Starterslift, waar Avans Hogeschool in participeert.

Studenten bereiden zich in de minor voor op het ondernemerschap en krijgen daarvoor dertig studiepunten. Als ze daadwerkelijk de stap zetten om een eigen bedrijf te beginnen, kunnen ze daarvoor hun afstudeerscriptie gebruiken.
De startende student wordt vervolgens opgenomen in een regionaal netwerk, dat wordt ondersteund door een ondernemerscoach. De student kan ook een gunstige financiering krijgen, van maximaal 50.000 euro per starter. Degenen die mee willen doen, worden wel vooraf gescreend.
De minor wordt ontwikkeld door de drie technische academies in Breda en de Academie voor Marketing en Business Management. Lector Innovatief Ondernemen Peter ter Horst is ook bij de ontwikkeling betrokken.
Starterslift is een project van de regionale ontwikkelingsmaatschappij REWIN en heeft als doel het aantal innovatieve starters te vergroten. De Raad van Bestuur van Avans Hogeschool heeft vandaag besloten dat zij wil meewerken aan het project.
Avans zal ook zijn laboratoria en werkplaatsen beschikbaar stellen aan jonge ondernemers. Daarmee kan de school zijn functie van kennispartner van het midden- en kleinbedrijf in de regio invullen. (PM)