Première Tilburg Studenten Festival

Elize, Intwine en Driftwood zijn de acts die optreden tijdens het Tilburg Studenten Festival. Het festijn is 15 september op de Heuvel in de binnenstad. Het is de allereerste keer dat het gratis toegankelijke feest plaatsvindt.

Het evenement wordt georganiseerd door studenten en ondersteunt het beleid van de gemeente, dat er op gericht is om Tilburg als een echte studentenstad te profileren. Bovendien moeten de studenten meer binding krijgen met hun stad en de lokale bevolking. Voor de laatste groep treden er dan ook Tilburgse artiesten op, zoals Henry Huijsmans, Twan Leijten, en de huisband van het Tilburgs Studenten Corps St. Olof.

Het Tilburg Studententen Festival is niet het enige evenement op 15 september. Ook het HBO Intro Festival in Breda wordt op deze dag georganiseerd. Daar zullen onder andere DJ Jean en Is Ook Schitterend op het podium staan. Wipneus en Pim verzorgen de afterparty. In tegenstelling tot het nieuwe evenement in Tilburg is de Bredase versie al een echte klassieker die voor de elfde keer wordt gehouden. (MvD)

Meer informatie: www.tilburgstudentenfestival.nl en www.hbointro.nl .