Studenten verplicht naar symposium

Vierdejaarsstudenten Bedrijfseconomie en Accountancy in Den Bosch moeten het symposium over corporate governance bijwonen. De studiedag wordt op maandag 24 oktober georganiseerd door studentenvereniging Animoso en de Academie voor Financieel Management in Den Bosch.
‘Het symposium is qua inhoud zo van belang en aanvullend op het curriculum, dat het voor vierdejaars goed is om er kennis van te nemen’, zei academiedirecteur Ron ten Kortenaar tijdens de academieraad op donderdag 22 september. Wie schittert door afwezigheid, dient dit te kunnen verantwoorden.

Trudy Donkers, raadslid en blokcoördinator bij de academie, zei het eens te zijn met de argumenten van de directeur, maar had bij de besluitvorming betrokken willen zijn. ‘Want het heeft invloed op mijn blok.’

Sprekers op de studiedag zijn Edith Hooge, lector Corporate Covernance van Avans Hogeschool, en enkele vertegenwoordigers van accountancykantoren. Verder worden er rollenspelen gespeeld en vinden discussies plaats. De academie verwacht een actieve bijdrage van de deelnemers. (GR)