Studiepunten voor voorlichting over vuurwerk

Studenten Social Work uit Breda en Den Bosch die in december op Brabantse basisscholen voorlichting willen geven over vuurwerk, kunnen daar studiepunten mee verdienen.

Ook vorig jaar en het jaar daarvoor zette Bureau Halt (dat zich inzet voor preventie en bestrijding van jeugdcriminaliteit) studenten in voor de voorlichting. Eerste- en tweedejaarsstudenten kunnen er drie studiepunten voor krijgen, ouderejaars één of twee punten. Het aantal te behalen studiepunten hangt af van het aantal scholen dat de studenten bezoeken.
De deelnemers krijgen eerst een kennismakingsbijeenkomst bij Bureau Halt en twee trainingsbijeenkomsten waarop het lesmateriaal wordt uitgereikt. Vervolgens gaan de studenten een aantal lessen van vijftig minuten geven op basisscholen bij hen in de buurt. De onderwijzer moet achteraf een beoordelingsformulier invullen en de student een verslag. Het programma wordt afgesloten met een evaluatiebijeenkomst.
Wie er belangstelling voor heeft, kan zich inschrijven via rd.ringers@avans.nl. (PM)