Trip naar Praag voor Chinezen uitgesteld

Een vijfdaagse trip naar Praag vanuit de International School in Breda dit najaar, gaat niet door. Het lukt de Chinese studenten niet de benodigde visa op tijd binnen te krijgen. Mogelijk kunnen de studenten in het voorjaar wel gaan.

Om naar Praag te kunnen hebben niet EU-studenten speciale in- en uitreisvisa nodig. Dat liep zoveel vertraging op, dat het geplande reisje is uitgesteld. ‘Sommige Chinezen hadden zelfs hun verblijfsvergunning van de Nederlandse vreemdelingenpolitie nog niet binnen’, zegt docent Bert Nous van de International School.
Volgens Nous gaat het aanvragen van visa altijd traag, maar nu valt het wel erg tegen. ‘De aanvragen moet ook per persoon gedaan worden. Ik had gehoopt dat we als groep een visum konden aanvragen.’ De docent is nu bezig een alternatief te regelen voor dit najaar. (PM)