Tweejarige opleidingen Marketing en Ondernemerschap

De Academie voor Marketing en Business Management in Breda wil twee korte opleidingen gaan aanbieden op het gebied van marketing en ondernemerschap.

Met de opleiding Marketing richt de academie zich vooral op mbo’ers uit de technische sector die een commercieel technische functie in de sales of inkoop willen vervullen. De korte opleiding Ondernemerschap is bedoeld voor mbo’ers die zelfstandig ondernemer willen worden.
De academie hoopt met deze twee nieuwe studiemogelijkheden mbo’ers over de streep te trekken om door te studeren. De opleidingen duren twee jaar. Ze worden ook wel associate degrees genoemd. Het zijn geen bacheloropleidingen, studenten halen er niet hun hbo-diploma mee. Studenten kunnen na twee jaar er wel voor kiezen door te gaan en dat diploma alsnog te halen.
De academie krijgt voor het ontwikkelen van Marketing en Ondernemerschap 22.000 euro subsidie van de REAP (Regionaal Economisch Actieprogramma). De academie moet nog wachten op goedkeuring van de Nederlands Vlaame Accreditatie Organisatie en het Ministerie van Onderwijs om de opleidingen ook echt te kunnen beginnen. Aanvragen hiervoor zijn ingediend. Er zijn op het moment ook gesprekken met het midden- en kleinbedrijf om te zicht te krijgen op de behoefte aan dit soort opleidingen. (PM)