Vleesfestijn voor Bossche studenten

Maar liefst negentig kilo kip, worstjes, speklappen en hamburgers gaan er vanavond op de barbecue. Op het eetfestijn van de studentenflat aan de Onderwijsboulevard in Den Bosch worden zo’n 160 studenten verwacht.

Op de parkeerplaats achter het gebouw staan partytenten en parasols al klaar om de regen op te vangen. Maar Frank Hendriks, derdejaarsstudent Bouwkunde en voorzitter van de Belangengroep voor de bewoners aan de Studentenflat Onderwijsboulevard (BSO), hoopt dat die niet nodig zijn.
‘De barbecue en daarna het feest met een deejee moeten de nieuwe en de oude bewoners met elkaar in contact brengen’, zegt Frank. De BSO organiseert voor de bewoners regelmatig een feest of een filmavond op het parkeerterrein of in het gebouw zelf. (CB)