Avansstudent Rodger Blom in tv-programma Life & Cooking

Deeltijdstudent Informatica Rodger Blom uit Breda mocht voor het tv-programma Life & Cooking twee weken naar Indonesië. Gisteren vertelde hij over zijn bevindingen tijdens de uitzending van het programma op RTL 4.

Om in aanmerking te komen voor deze reis stuurden Rodger en zijn vriendin Maartje een videobrief naar het programma. Drie dagen voordat de reis begon, kregen ze te horen dat ze er voor waren uitverkoren. De reis werd gesponsord door het merk Conimex.
Ze kregen de opdracht om in Indonesië op zoek te gaan naar de drie lekkerste gerechten waarin een ‘boemboe’ wordt gebruikt. Een boemboe is een kruidenpasta van verse ingrediënten, typisch voor de Indonesische keuken.
De twee kregen kookles in het Aziatische land en bezochten er een markt. Ook was er een excursie naar een rehabilitatiecentrum voor jonge Orang Oetangs. (PM)