BI Masters van start

Hoewel er geen overheidsbekostiging aan te pas komt, heeft de Academie voor ICT en Management (AIM) de sprong gewaagd. Sinds zaterdag 1 oktober wordt een masteropleiding Bedrijfskundige Informatica verzorgd onder de naam ICT Business Innovation.
Veel bachelorstudenten bij BI willen graag verder studeren. Omdat de overheid de meeste masteropleidingen van hbo-instellingen niet financiert, kon zo’n vervolgstudie organisatorisch niet worden ondergebracht bij de AIM. Daarom heeft de Avans Plus, de commerciële poot van Avans Hogeschool, het initiatief organisatorisch overgenomen. Het grootst deel van de belangstelling komt van mensen met een BI-bacholor van AIM, maar daarnaast ‘verkoopt’ Avans Plus het programma op de commerciële markt.

Het masterprogramma wordt verzorgd door docenten van de AIM. Dat moet borg staan voor de afstemming met het bachelorprogeramma. Zij borduren daar in vier masterklassen op door.
De studenten ronden de studie af met een thesis. (FG)