Daniëlle Versteeghe genomineerd voor Trouw-Talent Prijs

Daniëlle Versteeghe, onlangs afgestudeerd aan de pabo in Breda, maakt kans op de Trouw-Talent Prijs 2005. De bronzen trofee en 1000 euro worden vanmiddag uitgereikt door staatssecretaris Mark Rutte.

Versteeghe is een van de 24 studenten die zijn genomineerd door hun lerarenopleiding. De Academie voor Pedagogisch Onderwijs heeft de studente genomineerd vanwege haar werk aan de pilot Digitaal Portfolio. Haar portfolio blonk uit in creativiteit en stelde het kind centraal.
Tijdens de bijeenkomst vanmiddag in Den Haag is het project van Versteeghe, net als die van haar concurrenten, te bewonderen tijdens een speciale expositie. Daarna leidt Robert Sikkes, hoofdredacteur van het Onderwijsblad een bijeenkomst rondom het thema Jong Leraarschap.

De Trouw-Talent Prijs wordt elk jaar uitgereikt aan een student die zich op een bijzondere manier heeft onderscheiden. Degene die collega’s intensief heeft betrokken bij zijn project, maakt nog kans op drie dagen Londen voor twee personen, een prijs van studentenvakblad Straks voor de Klas. (MvH)