Docentenkamers mikpunt van inbraak

Tijdens een inbraak in Avans Hogeschool ‘s-Hertogenbosch zijn afgelopen weekend tientallen docentenkamers opengebroken. De dieven hadden het gemunt op kostbare onderdelen van computers.

De kantoren van docenten en ander personeel op de eerste tot en met de derde verdieping zijn geblokkeerd met roodwit lint. De deuren zijn met bruut geweld geforceerd. Op de grond liggen opengebroken computers. Het betreft de werkruimtes ter hoogte van de lobben (gangen) A tot en met D.
Inbrekers hebben zich waarschijnlijk afgelopen nacht via een ladder en door een raam te forceren aan de achterkant de toegang verschaft tot het gebouw. Op zaterdag zijn nog functionarissen van de hogeschool binnen geweest en was er nog geen spoor van inbraak, zegt een woordvoerster van de Diensteenheid ICT en Facilitaire Dienst.

Wat en hoeveel er precies is gestolen kan nog niet worden opgemaakt omdat de ruimtes niet betreden mogen worden voordat de technische recherche deze heeft onderzocht.
Voor de gedupeerde docenten zijn de flexwerkplekken G184, F104, G160 en computerlokaal C303 aangewezen als vervangende werkruimte. Voor de vernielde computers worden andere pc’s ingezet.

Eind januari en medio december vorig jaar was de hogeschool in Den Bosch ook al mikpunt van inbraken. Toen werden enkele honderden computers uit computerlokalen opengebroken. (GR)

(Klik op foto’s voor vergroting.)