Dordrecht laat pabo’s hokken

De Dordtse pabo’s van Inholland en Hogeschool Rotterdam hebben voortaan hetzelfde adres. Op initiatief van de gemeente Dordrecht betrekken zij aanstaande vrijdag een nieuw pand. De instellingen delen de faciliteiten, maar de opleidingen blijven verder gescheiden.

‘Beide instellingen houden vast aan hun eigen opleiding. Studenten die in Dordrecht naar de pabo willen, moeten dus kiezen’, zegt een woordvoerder van de Hogeschool Rotterdam. ‘Dat is de uitdrukkelijke wens van de beide bestuurscolleges.’ De opleidingen hebben elk ongeveer 450 studenten.
Plannen voor verdere samenwerking zijn er niet. ‘We gaan in Dordrecht bijzonder soepel met elkaar om. In Rotterdam heerst er gezonde concurrentie. Dat blijft zo.’ (TdO/HOP)