Gemor om uitblijvende rokersvoorzieningen

De rokersvoorzieningen die voor de verschillende locaties zijn toegezegd, blijven uit. De Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad (GMR) heeft daarover een brief aan de Raad van Bestuur geschreven.
In het gebouw Hogeschoollaan in Breda werd een jaar geleden de daar bestaande rokerskantine gesloten om te worden verbouwd tot ICT-ruimte. Sindsdien kan nergens in het gebouw meer worden gerookt. Gevolg: zwermen rokers bij de ingang en het toegangspad bezaaid met peuken.
Om aan die toestand een eind te maken zegde de Raad van Bestuur een voorlopige voorziening toe. In in april kondigde bureau huisvesting voor Breda een ‘overdekte rokersplek’ aan ‘op enige afstand van het gebouw’. Tot nu toe is die toezegging niet waargemaakt. In Den Bosch en Tilburg ontbreken eveneens goede voorzieningen.

De GMR schrijft daarom aan de Raad van Bestuur: ‘Thans heeft de GMR moeten constateren dat, ondanks de beloftes van de Raad van Bestuur, nog niets is gedaan aan de overlast door het ontberen van rookplaatsvoorzieningen. Met klem vraagt de GMR u om op zeer korte termijn iets te ondernemen zodat medewerkers, studenten en bezoekers op een gezonde en soepele wijze de gebouwen van Avans Hogeschool kunnen betreden.’ (FG)