Groepen scholieren bij verkeerde voorlichting afgeleverd

Twee groepen scholieren uit Den Bosch en omstreken, die vanmorgen studievoorlichting aan Avans Hogeschool zouden krijgen, zijn naar de verkeerde locaties vervoerd. Pas toen de voorlichting was begonnen werd de fout ontdekt.
De bus met scholieren die kennis zouden maken met de gezondheidszorgopleidingen aan de Verbeetenstraat was naar het gebouw Hogeschoollaan gereden, waar een voorlichting over de opleiding Social Work werd gegeven. De scholieren voor die voorlichting werden aan de Verbeetenstraat afgeleverd.
Aan de Hogeschoollaan was de voorlichting al begonnen, en beluisterden de scholieren met stijgende verbazing een inleiding over sociaal-pedagogische hulpverlening, maatschappelijk werk en culturele en maatschappelijke vorming. De bus was daar al vertrokken
Aan de Verbeetenstraat kon de daar gearriveerde bus nog worden teruggestuurd naar de Hogeschoollaan om de groepen alsnog op de juiste bestemming te brengen.

Het reissschema was in overleg met de betrokken middelbare scholen door Avans Hogeschool opgesteld. Het lijkt erop dat de informatie aan de buschauffeurs is omgewisseld. In de bussen zaten promotie-studenten van Avans, maar zij ontdekten de fout niet omdat ze in ‘s-Hertogenbosch studeren en de situatie in Breda niet kennen. (FG)

Foto: een zaal vol scholieren krijgt voorlichting over Social Work in plaats van Gezondheidszorg.

(Klik op afbeelding voor vergroting)