Honderd computers opengebroken bij inbraak

Honderd vernielde computers, 57 geforceerde deuren en een opengebroken kluis. Dat is de schade van de inbraak het afgelopen weekend in Avans Hogeschool ‘s-Hertogenbosch.

Tijdens de inbraak in de docentenkamers en andere werkruimtes op de eerste tot en met de derde verdieping, braken de dieven de computers open en sloopten de processors en geheugenmodules eruit.
‘De school had een goede beveiliging, maar zij zijn zo slim geweest die te omzeilen’, zegt Riky Kranz van de Diensteenheid ICT en Facilitaire Dienst. Naar aanleiding van de inbraak wordt het gebouw nog beter beveiligd met tralies en hekwerken.

De meeste kantoren zijn inmiddels voorzien van nieuwe deuren. Dit weekend wordt het hang- en sluitwerk aangebracht. Aanstaande maandag moeten de secretariaten weer op orde zijn. Het streven is om komende week de computers op alle andere getroffen werkplekken te vervangen.
De kluis bevatte geen geld of andere waardevolle papieren. (GR)