Knuffelkapstok op kunstmanifestatie

Op maandagochtend kom je op je werkplek en dan kan het wel eens voorkomen dat je even een opbeurend moment nodig hebt. Met de schuimrubberen kapstok van Rob van Diem, vierdejaarsstudent Ruimtelijk Ontwerpen aan de kunstacademie in Breda, kan elke ochtend even geknuffeld worden.

Het kunstobject is te zien op de kunstmanifestatie Art Energie, van 29 oktober tot en met 18 november. In de grote fabriekshal van het nieuwe kunstcluster Electron in Breda tonen 50 kunstenaars hun kunsten. Creatieve energie staat centraal.
Een van hen is ook Thomas Rademakers, vierdejaarsstudent Communication and Multimedia Design in Breda. Hij toont Zelda. Een film met als onderwerp ‘communiceren met de dood’. Het is een film die in een gedesoriënteerde omgeving (installatie) wordt getoond. Met Zelda wil Rademakers de relatie tussen realiteit en niet-realiteit aankaarten.

In de voormalige fabriekshal van Electron is afgelopen vrijdag kunstkluster Electron, een nieuw centrum voor beeldende kunst, geopend. Het gebouw biedt ruimte aan kunstinitiatieven en kunstorganisaties die nu hun activiteiten verspreid over diverse locaties in de stad presenteren. Zo zijn er ontmoetingsruimtes, expositiemogelijkheden, ateliers, een medialab en een grafische werkplaats. Ook biedt het kunstcluster voor een jaar een gastatelier voor de winnaar van de Sint Joostpenning. Electron is door de gemeente Breda aangekocht om kunst en cultuur een flinke impuls te geven.
Electron is te vinden aan de Speelhuislaan 171 in Breda. (CB)