Pabostudenten werken mee aan muziekevenement Babel Junior

Zestig tweedejaarsstudenten van de Pabo in Breda gaan kinderen van Bredase basisscholen instructies geven voor de Babel Junior. Dit muziekevenement wordt op 18 november in de Grote Kerk van Breda gehouden. Er doen tweeduizend kinderen aan mee.

De studenten gaan de komende weken bij de deelnemende basisscholen langs. Ze gaan met kinderen uit groep 7 onder meer de teksten oefenen die ze op 18 november moeten uitspreken. Ze gaan er ook geluiden maken, onder meer met plastic bekertjes.
Het is de bedoeling dat de voorstelling begint met een kakofonie aan teksten en geluid. Gaandeweg moet dat uitgroeien tot een harmonieuze compositie. De Etten-Leurse componist Pieter van Dijk maakte de compositie.
Babel Junior is een initiatief van de gemeente Breda, die basisschoolkinderen elk jaar op een andere manier wil laten kennismaken met kunst en cultuur via de zogenaamde kunstmenu’s.
Een dag later vindt in de Grote Kerk een ‘Babel’ voor volwassenen plaats. (PM)