Prijs voor beste organisatiescan

Vier studenten HBO-Rechten uit Den Bosch hebben een prijs gewonnen voor de beste organisatiescan van de Stichting Rechtsbijstand. Die werd gisteren uitgereikt door Gerard van Laarhoven, directeur van de stichting.

Vier keer per jaar produceren studenten HBO-Rechten een zogenoemd beroepsproduct, een vaardigheid die ze later in de praktijk uitoefenen zoals het schrijven van een vonnis of het opstellen van een contract. In de vierde periode van het vorig jaar moesten eerstejaars in groepen een organisatiescan maken van de Stichting Rechtsbijstand die de rechtshulp verzorgt voor klanten van Interpolis.

De vijf verslagen die het hoogste punt behaalden werden genomineerd voor de prijs, die dit jaar is ingesteld. Directeur Van Laarhoven vond dat er twee qua kwaliteit niet voor elkaar onderdeden. Een van deze sprong eruit omdat de opstellers de positie van de klant als uitgangspunt kozen. Zij gaan met de eer strijken. De prijs gaat naar de huidige tweedejaars: Susanne Goossens, Markéta Hofbauerova, Nathalie Konings en Jaimy Mols. Elke genomineerde krijgt bovendien een cadeaucheque van 25 euro. (GR)