Prijs voor St. Joostfilm over paringsdans elektronische insecten

Floris Kaayk heeft met zijn animatiefilm The Order Electrus de Talent&Pro Award gewonnen op het Nederlands Film Festival in Utrecht. Kaayk is vierdejaarsstudent Animatie aan de Akademie voor Kunst & Vormgeving/St. Joost in Breda.

Het filmpje duurt acht minuten en gaat over een ‘industrialized nature’, waarin onder meer elektronische insecten elkaar het hof maken. De animatiefilm is te zien op de website www.microbia.nl. Morgenmiddag wordt de film om 13.00 uur gedraaid in het auditorium van de kunstacademie aan de Beukenlaan.

De Talent&Pro Award is een prijs voor aankomend talent en bestaat uit een bedrag van 2.500 euro. Dit bedrag wordt aangeboden door de gelijknamige sponsor, een detacheringsbedrijf. Het is de derde keer op rij dat deze prijs naar een student van de Akademie voor Kunst & Vormgeving/St.Joost gaat. Vorig jaar won Harm van Zon. Het jaar daarvoor Paul Sixta. (PM)