Spannende tijden tijdens stage bij Metro

Een interview met iemand die is veroordeeld voor het doden van zijn vrouw met een bijl. Pauline van Lintel, derdejaarsstudente HBO-Rechten in Den Bosch, publiceerde het verhaal in de gratis krant Metro waar zij stage loopt.

‘Ik loop de woonkamer (alias het plaats delict) in en krijg de levendige hersenschimmen van een dode vrouw op de grond niet echt uit mijn hoofd’, omschreef de studente de spanning in haar reportage.
Van Lintel werkt dit semester vijf maanden op de redactie van Metro. ‘De tijd gaat snel. Ik heb het heel erg goed naar mijn zin en het werk is erg afwisselend’, vertelt de stagiaire.
De studente bericht over zaken die te maken hebben haar studie, zoals het elektronisch toezicht bij veroordeelden, maar schrijft ook over film, mode en entertainment.
Later wil ze de journalistiek in. ‘Ik vind schrijven gewoon heel erg leuk. Ik heb ook een cursus gedaan bij de LOI en schrijf columns voor een website voor studenten’, zegt ze.
‘Ik verbaas me soms ook over de grootte van de verhalen die ik mag schrijven. Ik mag ook veel ideeën zelf aandragen’.
Ze nam zelf het initiatief voor het regelen van haar stage. ‘Ik heb verschillende kranten benaderd en uiteindelijk heb ik voor Metro gekozen. (MvD)