Stressbal Avans zorgt voor commotie op onderwijsbeurs

De stressballetjes die Avans uitdeelde op de onderwijsbeurs in Eindhoven zijn vrijdag door de bewaking verboden. De hogeschool deelde op de tweedaagse beurs knalrode stressballen uit waaraan een touwtje is bevestigd. Hierdoor kun je het balletje wegschieten en weer terug laten komen. Dat deden de bezoekers dan ook volop.

Aan het eind van de middag werd het de beveiliging te gortig. ‘De bewaking heeft ons verteld dat we de balletjes niet meer mogen uitdelen. Ze worden tegen andere mensen aangegooid en zelfs tegen een trein, heb ik gehoord. We zijn nu gestopt met uitdelen, maar morgen mag het in principe gewoon weer. We kijken dan hoe het gaat en als het moet delen we de balletjes wat beperkter uit’, vertelt Astrid Damen, senior communicatie-adviseur van Avans en de standmanager die dag.
De volgende dag konden de balletjes weer gewoon volop uitgedeeld worden. ‘Het is die dag allemaal goed gegaan. We hebben geen klachten meer gehad en er zijn ook geen problemen meer ontstaan. Misschien komt dat omdat er toen ook veel ouders van scholieren aanwezig waren’, verklaarde Angelique Arnold, communicatiemedewerker die op zaterdag bij de stand aanwezig was.
Op de beurs probeerden studenten van het Avans-promoteam scholieren enthousiast te maken voor het onderwijs bij Avans. ‘Het is erg leuk om hier te staan. Sommige mensen zijn erg geïnteresseerd en stellen gerichte vragen’, zegt Paul Smeulders, student Bestuurskunde in Den Bosch. ‘Bovendien is het onderling erg gezellig. We kenden elkaar lang niet allemaal, maar de sfeer is erg goed.’ (MvD)

In de volgende papieren versie van Punt, die op 13 oktober in de bakken ligt, staat een verslag van de onderwijsbeurs.

(Foto links: promotieteam. Rechts: het stressballetje. Klik op afbeelding voor vergroting.)