Trouw-Talent Prijs gaat aan Daniëlle Versteeghe voorbij

Job Christians van Hogeschool De Kempel uit Helmond is de winnaar van de Trouw-Talentprijs 2005. Hij won in de categorie Primair Onderwijs, waarvoor ook pabo-studente Daniëlle Versteeghe was genomineerd.

Christians ontwikkelde de website www.onderwijsmaakjesamen.nl.
. Deze site fungeert als onderwijsplatform, met name voor jonge docenten en Pabostudenten. Daarmee toont hij aan dat het vak van leraar breder kan zijn dan voor de klas staan, is te lezen in het juryrapport. ‘Door deze website geeft hij invulling aan een belangrijke professionele attitude: kennis delen en daarmee een bijdrage leveren aan de professionele ontwikkeling van (startende) collega’s’.
Winnaar in de categorie voortgezet onderwijs is Pauline Gras, afgestudeerd aan de ICLAN. Deze studente heeft door de keuze van haar stagewerkstuk ‘reflectiecirkels’ laten zien dat ze begrijpt wat belangrijk is bij het ontwikkelen van het leervermogen van leerlingen, aldus de jury.

Gisteren is de prijs tijdens de Dag van de Leraar uitgereikt door staatssecretaris Marc Rutte.
Beide winnaars ontvangen een bronzen trofee en € 1.000,- De reis naar Londen van het vakblad Straks voor de Klas ging naar Joanneke Backer van de Hogeschool Leiden.
Voor de Trouw-Talentprijs 2005 waren 24 studenten genomineerd. Elk van die studenten vertegenwoordigt een lerarenopleiding in Nederland. De meeste van hen staan dit schooljaar voor het eerst (als gediplomeerde leerkracht) voor de klas.