Voormalig St. Jooststudent wint koninklijke prijs

Aukje Koks heeft vrijdagmiddag in Den Haag een Koninklijke Prijs voor de Vrije Schilderkunst ontvangen. De voormalige St. Jooststudent ontving de prijs uit handen van Koningin Beatrix.

‘Het was spannend. Ik moest het al vanaf juni geheim houden en dan sta je daar ineens met de koningin te praten. Ik had eerst de zenuwen, maar het is echt een lief mens’, zegt ze in een interview met BN/De Stem.
De Koninklijke Prijs voor de Vrije Schilderkunst is een aanmoedigingsprijs voor jong talent (tot 35 jaar). Er worden er jaarlijks vier van uitgereikt. De winnaars ontvangen ieder 6000 euro.
Koks studeerde in 2002 af aan de Akademie voor Kunst en Vormgeving/St. Joost in Breda. De kunstenares exposeert van 4 november tot en met zondag 8 januari samen met 120 andere Bredase kunstenaars op KUS, een festival van Bredase kunsten. Hun werk is op tien locaties in de stad te zien. (PM)
Kijk voor meer informatie op www.kusbreda.nl.