Academie voor Bouw en Management ondersteunt wereldrecord drummen

Op dit moment zijn drummers in Tilburg bezig het wereldrecord drummen, dat stond op 100 uur, te verbeteren. Met dit evenement wil de Stichting Support Benebnooma geld ophalen voor een centrum voor kansarme kinderen in het Afrikaanse land Burkino Fasso. De Academie voor Bouw en Management in Tilburg ondersteunt deze stichting.

De academie stelde niet alleen 1000 euro beschikbaar, maar stuurt begin volgend jaar ook twee studenten naar het land om te kijken hoe de academie er kan helpen met bouwprojecten en onderwijs.

Een basisteam van negen drummers met onder meer de drummer Bram van de Berg van Krezip en drie drummers uit Koudougou in Burkino Fasso ´dragen´ het wereldrecord. Ze worden geassisteerd door regionale en nationaal bekende gastdrummers. Ook allerlei bekenden uit de sport en politiek drumden mee op dit evenement, dat zondagmiddag begon en morgenavond eindigt. Vanavond brengt PvdA-leider Wouter Bos een bezoek aan Tilburg.
De actie is een initiatief van de Stichting Support Benebnooma (SSB) en het ROC Midden Brabant, met ondersteuning van het Netwerk Midden Brabant, Mundial Productions, COS West en Midden Brabant, de Academie voor Bouw en Management in Tilburg en het Regionaal Opleidingsbedrijf Installatietechniek (ROI).
Het evenement vindt plaats in Het Patronaat aan de Veemarktstraat in Tilburg. De entree is gratis. Geld bijdragen kan via rekeningnummer: 1624.83.279. Kijk voor meer informatie op www.benebnooma.nl. (PM)