Achmea-aanbod ook voor studenten

Het zorgverzekeringsaanbod voor het hoger beroepsonderwijs is afkomstig van Achmea en geldt ook voor hogeschoolstudenten en gepensioneerden van de sector. Dat heeft de HBO-raad bekend gemaakt. De basispremie gaat 950 euro bedragen.

Doordat het aanbod deel zal uitmaken van de cao-hbo wordt een goede afstemming mogelijk tussen de arbeidsgerelateerde zorg en de zorgverzekering, is de verwachting van de HBO-raad. Men rekent op ‘een maximaal effect (…) bij het voorkomen van ziekteverzuim en het verbeteren van de reïntegratie van zieke medewerkers’.

Doekle Terpstra, voorzitter van de HBO-raad, is zeer tevreden over de deal: ‘Hierdoor wordt het nog aantrekkelijker om te werken en te studeren aan een hogeschool.’ (FG)