Allochtone ouders centraal in debat

Participatie van allochtone ouders op scholen. Hierover gaat het debat van KleurrijkBrabantWerkt dat op vrijdag 18 november in Den Bosch wordt gehouden.
Het debat is georganiseerd door KleurrijkBrabantWerkt en de debatgroep Order, waaraan onder andere de Bossche derdejaarsstudente Management, Economie en Recht, Melika Ezzahti, deelneemt.
De leden van Order kregen vorig jaar lessen van Richard Engelfriet, een professionele debater en Prem Radhakishun, bekend van het tv programma Premtime. In vier masterclasses leerden zij de kunst van het debatteren. Met deze opgedane ervaring gaan de Orderleden nu zelf aan de slag. Het team bestaat uit zowel autochtone als allochtone jongeren. De stellingen die aan bod komen zijn: het ontsporen van allochtone jongeren is ouders kwalijk te nemen en allochtone ouders zijn niet gemotiveerd om een bijdrage te leveren aan school.
Het debat vindt plaats in het Metaforum van de School voor de Toekomst, Vlijmenseweg 2 in Den Bosch. Het programma start om 14.00 uur en eindigt om 17.00 uur. Wethouder Bakermans van de gemeente Uden leidt het debat. (KvdL)