Avans werft studenten op Nederlandse Antillen

Avans Hogeschool staat volgende week woensdag en donderdag met een stand op een onderwijsbeurs in Curaçao, met de bedoeling Antilliaanse studenten te werven.

Medewerker internationalisering Peter van Bragt en Hans van Oostrum van de Academie voor Algemeen en Financieel Management gaan de stand bemannen.
Volgens Van Bragt hebben Nederlandse onderwijsinstellingen steeds meer interesse in studenten van de Nederlandse Antillen. ‘Die kunnen hier gewoon een Nederlandse studiebeurs krijgen.’ Het bedrijfsleven op Curacao wil graag dat jongeren in Nederland gaan studeren en vervolgens in eigen land stage lopen.
De Nederlandse delegatie gaat ook praten met de Universiteit van de Nederlandse Antillen in Willemstad, om te kijken op welke punten kan worden samengewerkt. (PM)