Beloning voor gouden tip inbraak

Een beloning van 4.000 euro. Dat ligt in het verschiet voor degene die de gouden tip geeft over de daders van recente inbraken in Avans Hogeschool ’s-Hertogenbosch en Tilburg.

Het particulier onderzoeksbureau Interseco uit Den Haag looft een dergelijke beloning uit voor de persoon die inlichtingen kan verschaffen die leiden tot het opsporen van de daders en het terugkrijgen van de ontvreemde processors en geheugenmodules. Affiches met deze oproep zijn op de locaties in Tilburg en Den Bosch verspreid. Het onderzoeksbureau is in de arm genomen door de verzekeringsmaatschappij van Avans.

In het weekend van 23 oktober zijn bij een inbraak in Avans in Den Bosch honderd computers opengebroken en zijn kostbare onderdelen weggehaald. Een week ervoor gebeurde hetzelfde op de locatie in Tilburg. Daar werden enkele tientallen computers gekraakt.
Daan Wansink van Interseco vermoedt dat het dezelfde inbrekers zijn die in beide gebouwen huisgehouden hebben. ‘Ze hadden kennis van beide gebouwen en de wijze waarop ze met de computers omgegaan zijn, duidt op dezelfde dadersgroep’, meent hij.
De oproep heeft nog geen tips opgeleverd. (GR)