De Verdieping neemt afscheid met symposium

De laatste activiteit van De Verdieping en de laatste kerstvertelling van Albert Elshout. Aan een stukje afscheid nemen valt vrijdag 16 december niet te ontkomen. Maar droevig wordt het niet, want het symposium Inspiratie, Wijsheid en Liefde wordt vooral een sfeervolle ontmoeting, waarbij iedereen welkom is.

Verdieping, creativiteit, zingeving, wijsheid, liefde en openheid zijn de kernwoorden van de bijeenkomst die in de ruimtes C 032/C 033 aan de Hogeschoollaan in Breda wordt gehouden. De dag begint om 10.00 uur en duurt tot 16.00 uur. Corina van Steenhoven, studentenpastor aan Avans Hogeschool, opent officieel het programma om 10.30 uur met een beschouwing over De Verdieping, dat de afgelopen tien jaar een belangrijke rol gespeeld heeft in het studentenpastoraat als plek om zich te bezinnen, individueel of groepsgewijs. Vanaf 1 januari verdwijnt De Verdieping en gaat het studentenpastoraat op in het stadspastoraat Breda. Van Steenhoven blijft wel de verliesverwerkingsgroepen begeleiden.

Miriam van Reijen, docent aan de Academie voor Sociale Studies (AS) in Breda, filosofeert vanaf 11.30 uur over verliefdheid en liefde. Van Reijen publiceerde onlangs het boek ‘ Van stoïcijnse apatheia tot heftige liefde’, waarin bijdrages van diverse filosofen en deskundigen zijn gebundeld. Zo ook die van Sandra Aerts. Zij verzorgt na de lunch ‘Een woord (van) liefde’. Ten slotte houdt Albert Elshout, docent aan de AS, voor de allerlaatste keer een bijzondere kerstvertelling. Dit omdat hij in mei met vervroegd pensioen gaat.

De dag wordt afgesloten met het uitluiden van de activiteiten van De Verdieping en met een hapje en een borrel. Gitarist Jaap van Omme, docent aan de Academie voor Gezondheidszorg in Breda, verzorgt de muzikale omlijsting van de dag.
Geïnteresseerden kunnen zich aanmelden tot maandag 12 december bij het Centraal Informatie Centrum, CIC@avans.nl of telefonisch: 076-5250527. (KvdL)