Discussieforum moet inzicht geven in flexibele leerroute

Een flexibele leerroute ontwikkelen voor studenten staat bij veel opleidingen op het programma. Maar hoe flexibel kun je zijn en is het eigenlijk wel te organiseren? Om inzicht te krijgen in deze en andere vragen organiseert het Leer & Innovatiecentrum (LIC) een discussieforum.

Tijdens de bijeenkomst ‘Flexibilisering van leerroutes: organiseerbaar en betaalbaar?’ op dinsdagochtend 15 november geeft de Academie voor ICT en Media in Breda een presentatie over de voltijdopleidingen. De Academie voor Management en Bestuur in Den Bosch zoemt in op het deeltijdonderwijs en het LIC neemt de doorlopende leerwegen voor haar rekening.
De bedoeling is om aan de hand van de presentaties en de discussie inzicht te krijgen in mogelijke vormen van flexibilisering. Zit de flexibiliteit alleen in de keuze voor de verschillende minors of ga je verder? En is het eigenlijk wel te betalen? Knelpunten op financieel en organisatorisch gebied moeten tijdens de discussie aan de oppervlakte komen én mogelijke oplossingen.

Het forum is bedoeld voor academiedirecteuren, projectleiders van academies en academieconsultants van Avans Hogeschool. Aanmelden kan tot en met 11 november via Charlotte Voeten, ccap.voeten@avans.nl. (MvH)