Een condoom omdoen in drie seconden

Welke man kent het probleem niet: gehannes met een condoom in het donker tijdens de seks. Daar heeft Adnan Tunovic, student Werktuigbouwkunde aan de Technische Universiteit Delft, iets op gevonden: de Wingman.

Met de Wingman condoomclip kun je een condoom met één hand en binnen drie seconden omdoen, zo is te lezen in Delta, het blad van de TU Delft. Het tuutje wordt dichtgeknepen door een klemmetje, het condoom zit vast in een soort gootje. Pak de Wingman bij zijn vleugels, trek hem naar beneden, klap hem open en klaar is Kees.
De voordelen volgens Tunovic: een condoom omdoen lukt zelfs als je dronken bent, in het donker én je handen gaan niet naar rubber stinken.
De Wingman is getest op een aantal in dikte verschillende dildo’s en op een echt proefpersoon. ‘Ik heb mijzelf ook ter beschikking gesteld. Alles voor de wetenschap, natuurlijk’, zegt Tunovic in Delta.
Verwacht wordt dat het patent op de Wingman begin volgend jaar wordt toegekend. Toch kan het nog een paar jaar duren voordat hij ook daadwerkelijk op de markt is. De vorm en de afmetingen moeten nog geoptimaliseerd worden. (SW)