‘Hij is een vriendelijke man’

Afstuderen in Suriname en dan ook nog de kans krijgen om daar premier Jan-Peter Balkenende te ontmoeten. Het overkwam Sabine Bartels, vierdejaarsstudent Management, Economie en Recht uit Breda.

De student maakte kennis met de premier op 25 november in Paramaribo, tijdens Srefidensie (Onafhankelijkheidsdag). ‘Ik heb een kort gesprek met hem gehad en ik vond het een erg aardige man. Hij maakte voor iedereen even tijd en hij ging gewoon tussen ons allen bij een cafeetje op het terras zitten. Wat een ervaring zeg!’, mailt ze naar afstudeercoach Monique Vermijs.
Bartels studeert in Suriname af bij het ‘Flexibele Stagebureau’, dat onder meer stageplaatsen voor Nederlanders verzorgt in Paramaribo. Ze onderzoekt op welke wijze dit bureau zijn dienstverlening kan verbeteren.
Balkenende bezocht Suriname in verband met de het feit dat het land zijn 30-jarige onafhankelijkheid viert. (PM)

Foto: Avansstudent Sabine Bartels ontmoet premier Jan-Peter Balkenende. (Klik op foto voor vergroting.)

klik