Informatieavond voor vluchtelingen

Voor vluchtelingen die een opleiding willen volgen aan het hbo of de universiteit wordt donderdag 8 december aan Avans Hogeschool ’s-Hertogenbosch een informatieavond gehouden.

Vluchtelingen die niet weten of hun diploma uit het land van herkomst toegang geeft tot hbo of universiteit en of ze recht hebben op een beurs kunnen die avond antwoord krijgen. Er zijn vertegenwoordigers van Brabantse hogescholen, ROC’s, de Stichting voor Vluchteling-Student UAF, de IB-groep en Emplooi; het arbeidsbemiddelingsbureau voor vluchtelingen.

De informatieavond is georganiseerd door Netwerkgroep Schakelen Hoger Opgeleid Anderstaligen in Noord-Brabant. Deze groep wil vluchtelingen/asielzoekers stimuleren een hbo- of universitaire studie te volgen. De informatieavond is in B002 en duurt van 19.00 tot 21.00 uur. (CB)