‘Magische droom’ wordt musical

Prins Peter, verschillende trollen en de drie dappere meiden Lotje, Lena en Lisa. Dat zijn de sleutelfiguren in het sprookje ‘De magische droom’. Het verhaal is de winnaar geworden van de sprookjeswedstrijd die de website www.sprookjestuin.com onlangs uitschreef.

Prijswinnaars Max Joosen, Karensa Pauly, Wieske van den Berg en Manon Bertens van basisschool De Windhoek in Terheijden kregen gisteren in hun klas te horen dat ‘De magische droom’ voor hen echt uit gaat komen, want hun sprookje zal omgetoverd worden tot een heuse musical. In samenwerking met Theater Substantie brengt Sprookjestuin.com het verhaal 11 en 12 februari 2006 op de planken in ontmoetingcentrum De Cour in Terheijden.

Kevin Mulders en Mark Teunissen, derdejaarsstudenten aan de Pabo in Breda, lanceerden afgelopen september de website www.sprookjestuin.com. Het winnende sprookje is binnenkort op de site te lezen. (KvdL)