Marieke Moonen speelt als heks in musical

Marieke Moonen, tweedejaarsstudent Social Work in Den Bosch, speelt in de musical Witches or Bitches. De uitvoering is donderdag 17 november in de Verkadefabriek in Den Bosch.

De musical vertelt het verhaal van Old Madam, een oude heks die zich als een tiran gedraagt. Ze heeft twee dochters, de groene Serpentia en de witte Phantomia. De twee heksen worden met hun zes dochters door Old Madam erop uit gestuurd om op mannenjacht te gaan. De zes jonge heksen moeten voor nageslacht zorgen, anders sterft de oude heks. Het verhaal is gebaseerd op de musical Wicked, die momenteel in Amerika speelt.

Marieke speelt de rol van Serpentia. ‘De groene dochterheks is erg uit de hoogte en is voor niemand bang. Alleen als de Old Madam het podium betreedt, heeft ze ontzag. Ze wil dat iedereen haar serieus neemt, maar daardoor is ze juist heel grappig.’
De studente voelt zich goed in de rol. ‘Dat komt omdat ik wel een geinig type ben. Ongewild maak ik soms grappige opmerkingen waardoor mensen moeten lachen.’
Het is haar eerste musical. Afgelopen februari deed ze samen met 50 anderen auditie voor musicalgroep Djemm (Dynamische jongeren en musicalmakers). Marieke was een van de 25 uitverkorenen die mee mochten spelen. (CB)

Behalve in de Verkadefabriek in Den Bosch wordt de musical ook in theater De Leest in Waalwijk uitgevoerd op 11, 12 en 13 november. Kaarten zijn op beide locaties verkrijgbaar.