Meronis haalt 200 euro op voor Aidsfonds

Op het soa-feest in café Jeronimus in Den Bosch hebben studenten van Avans Hogeschool ‘s-Hertogenbosch afgelopen woensdag 200 euro ingezameld voor het Aidsfonds.

Tijdens het feest dat door studentenvereniging Meronis is georganiseerd, werden drie vrijgezelle studenten voor het goede doel geveild. Wie het hoogste bood, mocht met een van de vrijgezellen op stap. Vierdejaarsstudent Bestuurskunde Annemiek den Dunnen werd voor 60 euro geveild. De hoogste aanbieders, de docenten John Nova en Koen Demouge gaan binnenkort met haar stap. Ook Roel, de barkeeper van Jeronimus is geveild; voor 25 euro. Het damesdispuut Veni Vidi Versiedi mag met hem uit.

Behalve de veiling werd er ook een collecte gehouden. En met elk glaasje goudgeel vocht dat naar binnen wordt gegoten, ging een bepaald bedrag naar het Aidsfond.
Het was voor het eerst dat de studentenvereniging een feest heeft gehouden waarbij geld werd ingezameld voor een goed doel.

De studentenvereniging heeft voor het Aidsfonds gekozen, omdat het fonds momenteel voorlichting geeft aan studenten. ‘En studenten hebben natuurlijk ook met soa (seksueel overdraagbare aandoeningen, red) te maken’, zegt Berith Spoelstra, voorzitter van Meronis. Ze is dik tevreden met de opbrengst. ‘Voor studenten is het een hoog bedrag.’ In de toekomst hoopt de vereniging meer feesten met een goed doel te organiseren. (CB)