Non fotografiamo … desegniamo

Twintig studenten Ruimtelijk Ontwerp van de Bredase kunstacademie exposeren schetsen van Italiaanse gebouwen in het voormalige fabrieksgebouw Elektron in Breda onder de titel ‘Non fotografiamo …desegniamo’. Ze maakten die schetsen tijdens een fietstocht door Italië.

Juni dit jaar hadden de twintig studenten een teken/-fietsexcursie in de buurt van de Italiaanse stad Venetië. Ze mochten er niks fotograferen, alleen tekeningen maken. Het was de derde keer dat Ruimtelijk Ontwerp een dergelijke excursie hield. De vorige keren ging de groep naar Frankrijk en Vlaanderen.
De docent Bas Wilder heeft wel foto’s gemaakt. Die worden samen met de schetsen en de fietskleding die speciaal voor de reis was ontworpen vanaf vandaag geëxposeerd in het gebouw van Elektron in Breda.
Vanmiddag vindt om 16.30 uur de opening plaats. Om 17.00 houdt Eric Dolné een lezing over Italiaanse architectuur. Een week later, op vrijdag 18 november geeft de Britse architect Benidict O’Looney een lezing over schetsen in de architectuur. Een dag later kunnen studenten Ruimtelijk Ontwerp om 12.00 uur een tekenworkshop van deze man volgen op de kunstacademie.
De expositie duurt tot en met vrijdag 18 november. Er is ook een publicatie aan verbonden. De studenten maakten van de tekeningen een setje postkaarten. (PM)