Peer Trepels trekt zich terug als kandidaat

In de Centrale Medezeggenschapsraad, die deze week wordt verkozen, zal Peer Trepels geen zitting hebben. Dit weekend heeft hij zich teruggetrokken van de kandidatenlijst voor de personeelsgeleding.

Een combinatie van factoren speelt een rol, laat hij desgevraagd weten. Hij twijfelde al eerder of hij na acht jaar medezeggenschapsraad opnieuw kandidaat zou zijn.
De manier waarop de verkiezingen zijn voorbereid heeft bijgedragen aan zijn teruggtrekking, die, zo geeft hij toe, ‘geen schoonheidprijs verdient’. Graag had hij een politieke campagne gevoerd, maar daarvoor is naar zijn mening te weinig kans geweest. De meeste andere kandidaten komen uit voor een opleiding, academie of afdeling van de hogeschool. Trepels wilde bepaalde ideeën vertegenwoordigen, maar dat komt in de huidige aanpak niet genoeg uit de verf.
Peer Trepels heeft zich altijd geprofileerd als een lastige ‘luis in de pels’ voor het bestuur van de Hogeschool ‘s-Hertogenbosch en Avans Hogeschool. Politiek stelde hij zich meestal herkenbaar links op.

Daar kwam bij dat hij zich voor de keuze gesteld zag tussen de taken die hij in de Dienst Marketing, Communicatie en Studentenzaken (DMCS) kan gaan doen en tijd steken in de Centrale Medezeggenschapsraad. Hij heeft voor het eerste gekozen.

Trepels blijft wel actief als voorzitter van de Dienstraad van DMCS. (FG)