Tilburgse studentenwoningen doelwit van inbrekers

Het afgelopen jaar is er bijna honderd keer ingebroken in studentenwoningen in Tilburg. En dat is veel te veel, vindt de politie. Daarom start ze maandag 5 december een actie tegen woninginbraken.

Studenten in de woningen rond de Universiteit van Tilburg, Theologische Faculteit, Avans Hogeschool, ROC en Fontys kunnen volgende week een brief in de bus verwachten. In de brief worden tips gegeven om het aantal inbraken te verminderen. Zo worden studenten gewaarschuwd geen vreemden in de flat toe te laten. ‘Maak met bewoners afspraken over hoe bezoek ontvangen wordt’, zo is in de brief te lezen. Een andere tip is om deuren, maar ook ramen goed af te sluiten. ‘Omdat insluipers geen inbraaksporen achterlaten is de schade niet te verhalen op de inboedelverzekering’, staat in de brief. Ook wordt studenten op het hart gedrukt waardevolle spullen goed op te bergen en te registreren. (CB)