Verlate Halloween bij studentenvereniging BIOS

Bij studentenvereniging BIOS van de Academie voor ICT en Media in Breda was er gisteren een Halloweenfeest. Voor sommige leden de perfecte gelegenheid om hun ‘engste outfit’ uit de kast te trekken.

Halloween was officieel op 31 oktober. BIOS was dus negen dagen te laat. ‘Halloween viel op maandag. Dat is geen avond waarop je eens lekker naar een feest wil. Bovendien kwam het slecht uit met het rooster op school omdat er veel tentamens waren. Toch vonden we het thema te leuk om er niks mee te doen’, verklaarde secretaris Sebastiaan de Jong.
Het feest werd gehouden op een geheime locatie. Dit bleek café de Graanbeurs te zijn. Voor de gelegenheid was de kroeg eng aangekleed. Zo hingen er bij de deuren nagemaakte spinnenwebben en was er in de zaal een scherm waarop beelden uit spannende films te zien waren.
Voorzitter Yvonne van Dorst had geprobeerd te zorgen voor een grote opkomst. ‘We hebben vanmiddag met enge maskers door de school gelopen en flyers uitgedeeld. Het is uiteindelijk niet heel erg druk geworden, maar toch gezellig. Het is leuk dat sommigen echt moeite gedaan hebben om er eng uit te zien.’
In de zaal liep onder andere “een mummy” rond. Verder hadden veel mensen een eng masker, waardoor de zaal gevuld leek met bloeddorstige monsters. (MvD)

klik