Vier scripties genomineerd voor Avans scriptieprijs

Irma van Osch, Richarda de Voer, Mary Hooymans en Erik Hairwassers en Michiel van Kessel zijn de genomineerden voor de Avans scriptieprijs. Zij ontvangen de aanmoedigingsprijs van 150 euro. De winnaar van de hoofdprijs van 1500 euro, wordt 15 december bekend gemaakt.

De genomineerde scripties zijn erg divers. ‘Netjes binnen de lijntjes blijven?’ van voormalig studente Illustratieve Vormgeving in Breda, Irma van Osch, gaat over de functie van de redactionele illustratie en over de vrijheid van meningsuiting van de illustrator.
Eric Hairwassers en Michiel van Kessel, beiden afgestudeerd aan de opleiding Personeel en Arbeid in Den Bosch, hebben een methode ontwikkeld om competentieprofielen te koppelen aan de organisatieontwikkeling. Hun bevindingen zijn te lezen in de scriptie ‘Van UFO-functieprofielen naar universitaire competentieprofielen’.

In haar scriptie ‘Identification of Conformational Epitopes on the Bordetella Pertussis Outer-membrane Protein P.69 Pertactin’ doet Richarda de Voer verslag van haar onderzoek naar de bacterie die verantwoordelijk is voor kinkhoest. Uiteindelijk kunnen door het onderzoek van de Bredase oud-studente Biologie & Medisch Laboratoriumonderzoek betere vaccins worden gemaakt.
In de genomineerde scriptie ‘De Standaardverzekering en de doelgroep Rijksoverheid: nieuwe kansen voor IZA’ beschrijft Mary Hooymans, ex-deeltijdstudente Management, Economie & Recht in Breda, hoe VGZ nieuwe doelgroepen kan aanboren nu de standaardverzekering wordt omgevormd.

Aanvankelijk zouden vijf scripties genomineerd worden, maar de selectiecommissie heeft de voorkeur gegeven aan deze vier. De Avans Scriptieprijs wordt elk jaar uitgereikt aan de student met de beste afstudeerscriptie van het voorgaande schooljaar. (MvH)