Vrijgezellenveiling op SOA-feest

Vier vrijgezelle studenten worden woensdag 23 november tijdens het SOA-feest in Den Bosch geveild. Wie het hoogste biedt, mag met een van de vrijgezellen op stap. De opbrengst van de veiling gaat naar het Aidsfonds.

Het SOA-feest wordt georganiseerd door studentenvereniging Meronis in Den Bosch en is voor studenten én docenten. SOA staat in dit geval voor Studenten Op Avontuur. Het is voor het eerst dat de studentenvereniging een feest houdt waarbij geld ingezameld wordt voor een goed doel.
‘We hebben voor het Aidsfonds gekozen, omdat het fonds momenteel voorlichting geeft aan studenten. En studenten hebben natuurlijk ook met soa (seksueel overdraagbare aandoeningen, red) te maken’, zegt Berith Spoelstra, voorzitter van Meronis.
Behalve de veiling waarbij twee jongens en twee meisjes geveild worden, gaat tijdens het feest een collectebus rond. En met elk glaasje goudgeel vocht dat naar binnen wordt gegoten, gaat een bepaald bedrag naar het Aidsfond. ‘Normaal hebben we een gereduceerde bierprijs, nu komt daar iets bovenop. Hoeveel dat weten we nog niet’, zegt Spoelstra.
Het festijn vindt plaats in café Jeronimus aan de Markt in Den Bosch en begint om 21.00 uur. De toegang is gratis. (CB)