Actie op NHTV tegen vertrek cateraar

De studenten van hogeschool NHTV in Breda voeren actie tegen het verdwijnen van het hoofd van de catering op de school, Peter van de Klundert. Gistermorgen om acht uur bezetten ze de kantine. Tafels en stoelen werden opgestapeld om te voorkomen dat iemand naar binnen kon.

Van de Klundert is al twaalf jaar hoofd van de catering op de hogeschool. Per 1 januari begint een nieuwe cateraar, Sodexho, op de NHTV. Sodexho heeft wel geprobeerd om Van de Klundert in dienst te nemen, maar dat is niet gelukt, volgens een bericht in BN/de Stem

De oude cateraar is erg populair bij de studenten. ‘Voor ons verandert heel veel. Van de Klundert regelde alles voor ons. Hij organiseerde onder andere schoolfeesten en open dagen. We missen een man die tussen de schoolleiding en ons instaat’, vertelt derdejaars student Joost Hagoort in de krant.

De studenten voerden vrijdag ook al actie tegen het vertrek van het hoofd catering. De school werd beplakt met affiches met de tekst ‘Peter moet terug’. Ook werden de stoelen en tafels in het restaurant van de school aan de Mgr. Hopmanstraat op hun kop gezet. Dit was onder het motto: de school staat op z’n kop.

Gistermiddag spraken de studenten met het College van Bestuur van NHTV. Ze hadden 600 handtekeningen verzameld. Het College beloofde nog eens met Sodexho te praten. Het bedrijft hoopt zelf ook op een snelle oplossing. De studenten zijn van plan om actie te voeren totdat die er is.

De enige die blij is met de acties in de kantine is de Albert Heijn op het Brabantplein in Breda. Van de supermarkt mag de actie nog wel een paar weken duren. De vestigingsbaas vertelt in BN/de Stem dat de winkel gisteren werd platgelopen door studenten. (MW)