Avansstudent zingt duet met Paul de Leeuw

Derdejaarsstudent Paulien van Bohemen zong afgelopen maandag samen met Paul de Leeuw een lied in het televisieprogramma ‘Mooi! Weer De Leeuw’.

De Verpleegkundestudent heeft in eigen beheer een cd opgenomen waarop zij vier covers zingt van onder meer Bryan Adams en Vanessa Carlton. De opbrengst is voor War Child. Om haar cd te promoten, stuurde ze een e-mailtje naar Paul de Leeuw .
Daarin vermeldde zij ook dat zij een aangeboren oogafwijking heeft, haar ene oog is veel groter dan het andere. Zij wordt daarom vaak aangestaard. Haar motto is: wie ongegeneerd naar mijn ogen staart, moet ook maar mijn cd kopen. ‘Ik heb aan Paul gevraagd of hij dat ook in zijn programma wilde doen en dat wilde hij wel. Het was heel leuk. Hij kan in zijn programma snoeihard zijn, maar dat was hij nu niet. Hij vroeg hoe ik aan mijn oogafwijking kom en we zongen samen een nummer. Dat had ik niet verwacht. We deden het nummer “Zomaar een dag” van Paul de Leeuw, best een lastig nummer met hoge tonen.’
Na de uitzending verkocht de studente meteen 20 cd’s. Ze kosten vijf euro per stuk. De gehele opbrengst is voor War Child. De studio in Tilburg waar de opnamen werden gemaakt, EDI-Sound, werkte gratis mee. Het hoesje is ontworpen door een vriendin, Sanne Miltenburg, die vorig afstudeerde aan de Bredase kunstacademie.
Van Bohemen zingt al langer, in een jongerenkoor in Goirle en ze volgde zangles. Ze kwam op het idee voor de cd omdat ze voor het vak ‘Overstijgende doelen’ iets ‘voor de maatschappij’ moest doen. Een cd opnemen voor War Child leek haar een goed idee omdat War Child kinderen in muziekgebieden ook vaak helpt met muziektherapie.
In totaal hoopt de student minstens 100 cd’s te verkopen. Daarvan is ze er al 75 kwijt. Een carrière in de muziekindustrie ambieert ze niet. ‘Ik houd het bij een hobby.’ Wie interesse heeft in de cd kan e-mailen naar paulienvanbohemen@hotmail.com. (PM)

Klik hier voor de uitzending.

(Klik op de foto’s voor vergroting)

klik