Business Innovation 2006 bij Academie voor ICT en Media

Vierdejaarsstudenten van de Academie voor ICT en Media in Breda organiseren een dag met workshops over slimme ICT-toepassingen en een marktplaats waarin verschillende bedrijven zich presenteren. ‘Business Innovation 2006’ vindt plaats op woensdag 25 januari.

In negen workshops worden verschillende ICT-toepassingen in innovatieve technieken uit de praktijk toegelicht en gedemonstreerd. In een workshop over automatisering in de horeca wordt bijvoorbeeld getoond hoe kassasysteem en barautomatisering volledig geïntegreerd kunnen worden. Een andere workshop gaat over domotica: ICT-toepassingen in woningen waardoor ouderen langer zelfstandig kunnen blijven wonen.
Naast de workshops is er een ‘innovatieve marktplaats’ waar diverse instellingen en ongeveer vijftien bedrijven zichzelf presenteren. Aanwezig zijn onder meer Capgemini, ondernemersnetwerk Syntens, Dynomic en Sensorpartners.
De workshops duren telkens één uur en worden meerdere keren gegeven. De dag duurt van 14.00 tot 21.00 uur en vindt plaats aan de Lovensdijkstraat in Breda. Elke bezoeker krijgt een DVD nagestuurd met een samenvatting van de workshops en andere activiteiten van die dag.
Vierdejaarsstudenten Bedrijfskundige Informatica en Technische Informatica organiseren de dag in samenwerking met de Euregionale Proeftuin ESS en enkele bedrijven. Het is de tweede keer dat het wordt gehouden. Het evenement is bedoeld voor studenten en docenten, maar ook andere geïnteresseerden zijn welkom. Inschrijven kan via de website www.businessinnovation.nl. (PM)