International Schooldocenten spijkeren Engels bij

Dertien docenten en medewerkers van de International School in Breda hebben een jaar lang elke week hun Engels bijgespijkerd en ontvingen hiervoor onlangs hun ‘Cambridge diploma’.

Ze kregen twee uur per week les van een ‘native speaker’. Het examen nam twee dagen in beslag en bestond uit vijf onderdelen, waaronder spreekvaardigheid en een luistertoets. ‘Best pittig’, oordeelt docent accountancy en finance Jan Peters. Hij vond vooral het onderdeel spreekvaardigheid zwaar. ‘Je kreeg heel moeilijke vragen, die ook in het Nederlands al moeilijk zouden zijn’, zegt hij.
De Universiteit van Cambridge in Engeland organiseert jaarlijks over de hele wereld examens Engels van verschillende niveaus. Zes medewerkers van de International School haalden hun diploma voor het hoogste niveau en zeven voor het niveau daaronder. Wie een diploma op het hoogste niveau haalt, spreekt Engels alsof hij een goed opgeleide, geboren Engelsman is. Degene die een diploma op het één na hoogste niveau haalt, kan zich prima redden in het hoger beroepsonderwijs, aldus het persbericht van de International School.
Op de International School in Breda zitten studenten van over de hele wereld. Het onderwijs wordt er in het Engels gegeven. De school wil dat binnen afzienbare tijd alle medewerkers een Cambridgde diploma halen. (PM)