Murat Ersoy (Haagse Hogeschool) ‘student van het jaar’

De hoger-onderwijssite ScienceGuide en de voorzitters van de studentenvakbonden LSVb en ISO hebben Turkse student Murat Ersoy uitgeroepen tot ‘student van het jaar’. Ersoy studeert commerciële economie aan de Haagse Hogeschool.
De bekroonde student ‘staat voor al die duizenden allochtone studenten die zich maatschappelijk en in hun studie voluit inzetten’, aldus de motivering. ‘Voor hun kansen, voor die van hun leeftijdsgenoten en voor die van een veelkleurig en ruimdenkend Nederland.’
Ersoy heeft zich volgens de jury onderscheiden door een grote inzet voor zijn medestudenten. Hij heeft zich bewezen in de zelforganisatie van Turkse studenten, en in de ontwikkeling van een Talentenproject om nieuwe studenten meer kansen in hun studie te geven.
Vanmiddag ontvangt staatssecretaris Rutte hem namens het kabinet. (FG)

Zie ook het interview met Murat Ersoy op www.scienceguide.nl.