Niet-bekostigde studenten drukken op begroting Gezondheidszorg

Door het aantal van 42 niet-bekostigde studenten, staat de begroting van de Academie voor Gezondheidszorg onder druk, meent academiedirecteur Thieu Schraven. Dat zei hij vandaag tijdens de vergadering van de academieraad.

Studenten die voor de tweede keer bij een zelfde instelling een opleiding volgen, worden niet bekostigd door de overheid. De academie krijgt daarom van de Raad van Bestuur geen budget voor deze studenten.
Er zijn altijd wel wat niet-bekostigde studenten, maar dit jaar zijn het er erg veel, meent Schraven. Het kost de academie ongeveer 120.000 euro.
Het gaat bij Gezondheidszorg met name om studenten die, nadat ze ooit eerder Sociaal Pedagogische Hulpverlening bij Avans deden, nu de deeltijdstudie Verpleegkunde volgen.
Schraven wil in een brief aan de Raad van Bestuur schrijven dat hij dit hoge aantal niet kan accepteren. (PM)